Для колег. Конспекти занять

ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Диференціація твердих і м'яких приголосних. (Підсумкове заняття 1). Л/т «Тварини».
ЦІЛЬ: − вчити диференціювати тверді й м'які приголосні в словах, складах, словосполученнях, реченнях;
− коректувати звуко-буквений аналіз слів, фонематичні функції й операції, зорову увагу й пам'ять, логічне мислення; творчі здібності;
− практикувати в складанні словосполучень, в узгодженні прикметників з іменниками, у словозміні іменників та прикметників за числами.
− збагачувати словниковий запас;
− виховувати інтерес до навчання.
ОБЛАДНАННЯ: дошка; картки із завданнями, малюнки тварин, комп’ютер
ХІД  ЗАНЯТТЯ:
І. Нервово-психологічний настрой.
1) Організаційний момент.
2) Звуко-буквена розминка (різні види фонематичного та буквеного аналізу й синтезу на добре засвоєному матеріалі).
Сукцесивний буквений синтез (робота з комп’ютером 1). «Буквений ланцюжок» (записати утворені слова).

ІІ. Основна частина.
1. Бесіда за темою заняття.
2. Розвиток фонематичного сприйняття. Слуховий диктант. Гра «Навпаки».
Логопед називає склад з м'яким (твердим) приголосним, діти записують парний варіант складу, наприклад: ня - на, от - оть. Дя, ди, ас, оть, ті, ле, лю, ту, да, тє, ма,

3. Розвиток лексичного слухового контролю. Гра «Сховай слово» (повторювати всі слова, крім назв тварин):
Слова: дорога, корабель, урок, ведмідь, автобус, хлопчик, лисиця, сорочка, аркуш, трактор, жираф, книжка, акваріум, робота, вікно, будинок, вовк, дошки, ліс, папір, крокодил, олень, олівець, телевізор, дерево, цукерка, кімната, білка, тигр, сонце.

4.Розвиток фонематичних уявлень.
А зараз давайте пригадаємо, які назви тварин ми сховали: ведмідь, лисиця, жирафа, вовк, крокодил, олень, білка, тигр А вам треба, не промовляючи вголос, записати назви малюнків у два стовпчики: в перший - з твердими приголосними, в другий - назви, в яких є м’який приголосний звук.
Попрацюємо зі словами другого стовпчика. Підкресліть букви, що позначають м'які приголосні двома рисками.

5.Зміна словосполучень за числами (робота у картках 1).
Змінити форму словосполучення з множини на однину, наприклад: зелені листочки - зелений листочок.
Треті класи - _________________________
Верхні місця  - ________________________
Нижні полиці - _______________________
Сусідні села - _________________________

Фізхвилинка. «Роби те, що кажу, а не те, що покажу»

8. Зорова увага та лексичні уявлення (робота з комп’ютером 2). Вправа «Складні слова. Четвертий зайвий». На кожному слайді презентації чотири деформовані слова. Серед них треба обрати одне зайве за значенням.
Записати слова у стовпчик. Підкреслити букви, що позначають м'які приголосні, двома рисками. Підібрати слова-ознаки, скласти словосполучення.
1-й слайд - корабель, велосипед, автомобіль, черепаха
2-й слайд - конвалія, соняшник, волошки, собака
3-й слайд - мураха, комар, джміль, кішка
4-й слайд - олівець, альбом, лінійка, кролик

9. Граматичний контроль (робота з картками 2). «Знайди помилку».
У кожному слові є помилка на вживання м'якого знаку та апострофу, а також літер я, ю, є, і. Списати правильно слова. Підкреслити букви, що позначають м'які приголосні, двома рисками.
Будівелник, свьітло, мальунок, согодні, пятьдес’ят, йідальньа.

10. Сукцесивний буквений синтез(робота у картках 2) «Шифрувальники»
Користуючись шифром треба перекодувати послідовність цифр у слово.
я  а  и  л  т  п  р  н  е  ч  о  б
1  2  3  4  5  6  7   8  9  0  *  +
6352881 - ____________, 7909881 - _______________,  
*+43001 - _______________, *6249881 - ______________, 
67342дд1 - ____________________, 0352881 - ______________, 6*+209881 - _________________________.
Зробити звуко-буквений розбір останнього слова.

11. Розвиток просторових уявлень та сукцесивного синтезу «Бджілка».

ІІІ. Підведення підсумків заняття.

Комментариев нет:

Отправить комментарий