ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Диференціація
твердих і м'яких приголосних. (Підсумкове заняття 1). Л/т «Тварини».
ЦІЛЬ: − вчити диференціювати тверді й м'які приголосні в
словах, складах, словосполученнях, реченнях;
− коректувати звуко-буквений аналіз слів, фонематичні функції й
операції, зорову увагу й пам'ять, логічне мислення; творчі здібності;
− практикувати в складанні словосполучень, в узгодженні прикметників з
іменниками, у словозміні іменників та прикметників за числами.
− збагачувати словниковий запас;
− виховувати інтерес до навчання.
ОБЛАДНАННЯ: дошка; картки із завданнями, малюнки тварин,
комп’ютер
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. Нервово-психологічний
настрой.
1) Організаційний момент.
2) Звуко-буквена розминка (різні види фонематичного та буквеного аналізу
й синтезу на добре засвоєному матеріалі).
Сукцесивний буквений синтез (робота з комп’ютером 1). «Буквений
ланцюжок» (записати утворені слова).
ІІ. Основна частина.
1. Бесіда
за темою заняття.
2. Розвиток фонематичного сприйняття. Слуховий диктант. Гра «Навпаки».
Логопед називає склад з м'яким (твердим) приголосним, діти записують
парний варіант складу, наприклад: ня - на, от - оть. Дя, ди, ас, оть, ті, ле, лю,
ту, да, тє, ма,
3. Розвиток лексичного слухового контролю. Гра
«Сховай слово» (повторювати всі
слова, крім назв тварин):
Слова: дорога, корабель, урок, ведмідь,
автобус, хлопчик, лисиця, сорочка,
аркуш, трактор, жираф, книжка,
акваріум, робота, вікно, будинок, вовк,
дошки, ліс, папір, крокодил, олень, олівець, телевізор, дерево,
цукерка, кімната, білка, тигр, сонце.
4.Розвиток фонематичних уявлень.
А зараз давайте пригадаємо, які назви тварин ми
сховали: ведмідь, лисиця, жирафа, вовк, крокодил,
олень, білка, тигр А
вам треба, не промовляючи вголос, записати назви малюнків у два стовпчики: в
перший - з твердими приголосними, в другий - назви, в яких є м’який приголосний
звук.
Попрацюємо зі словами другого стовпчика. Підкресліть
букви, що позначають м'які приголосні двома рисками.
5.Зміна словосполучень за числами (робота у картках 1).
Змінити форму словосполучення з множини на однину, наприклад: зелені
листочки - зелений листочок.
Треті класи - _________________________
Верхні місця -
________________________
Нижні полиці - _______________________
Сусідні села - _________________________
Фізхвилинка. «Роби
те, що кажу, а не те, що покажу»
8. Зорова увага та лексичні уявлення (робота з комп’ютером 2). Вправа «Складні
слова. Четвертий зайвий». На кожному слайді презентації чотири деформовані слова. Серед них треба обрати одне зайве за значенням.
Записати слова у стовпчик. Підкреслити букви, що позначають м'які приголосні,
двома рисками. Підібрати слова-ознаки, скласти словосполучення.
1-й слайд - корабель, велосипед, автомобіль, черепаха
2-й слайд - конвалія, соняшник, волошки, собака
3-й слайд - мураха, комар, джміль, кішка
4-й слайд - олівець, альбом, лінійка, кролик
9. Граматичний контроль (робота з картками 2). «Знайди помилку».
У кожному слові є помилка на вживання м'якого знаку та апострофу, а
також літер я, ю, є, і. Списати правильно слова. Підкреслити букви, що
позначають м'які приголосні, двома рисками.
Будівелник, свьітло, мальунок, согодні, пятьдес’ят, йідальньа.
10. Сукцесивний
буквений синтез(робота у картках 2) «Шифрувальники»
Користуючись шифром треба перекодувати послідовність цифр у слово.
я а и л т
п р н
е ч о б
1 2 3 4
5 6 7 8
9 0 * +
6352881 - ____________,
7909881 - _______________,
*+43001 -
_______________, *6249881 -
______________,
67342дд1 - ____________________, 0352881 - ______________,
6*+209881 - _________________________.
Зробити звуко-буквений розбір останнього слова.
11. Розвиток просторових уявлень та сукцесивного синтезу «Бджілка».
ІІІ.
Підведення підсумків заняття.
Комментариев нет:
Отправить комментарий